GEDRAGSCODE
De BAPP stelde in 2017 een gedragscode voor de leden op met het oog op het verder professionaliseren van de product media-sector. De leden verbinden zich er toe de volgende punten na te leven :
- Duidelijk vermelden welke diensten het bedrijf aanbiedt (beschrijving van de activiteit).
- Het goede verloop (Process) opvolgen van de bestellingen op een efficiënte manier, met inbegrip van de goed voor de druk en de leveringstermijn.
- Alles in het werk stellen om eventuele klachten zo efficiënt mogelijk op te lossen.
- Blijk geven van professionalisme en integriteit bij professionele en sociale activiteiten.
- De Belgische wetgeving naleven. Enkele van deze verplichtingen zijn onder meer Auvibel, Bebat, Recupel, Fost Plus, Valipac, FAAV. Deze lijst is niet limitatief.
- Duurzame producten en diensten aanbieden die geen schade berokkenen aan mensen, het milieu of de samenleving.
- De mensenrechten en het milieu respecteren en de volledige maatschappelijke verantwoordelijkheid opnemen naar de betrokken partijen toe.
- Zorgen voor een verzekering voor « Beroepsaansprakelijkheid en Burgerlijke aansprakelijkheid ».
- Auteursrecht/copyright van klanten en leveranciers in acht nemen en hun gegevens, merken of logo’s alleen gebruiken met uitdrukkelijke voorafgaande toestemming.
- De geldende Europese normen volgen zoals onder andere REACH, RoHS, CE, EN 71 (deze lijst is niet limitatief).
- De jaarlijkse Algemene Vergadering bijwonen of zich laten vertegenwoordigen.
- Voor permanente vorming van interne en externe medewerkers zorgen zodat ze over de nodige capaciteiten beschikken om zich professioneel en persoonlijk te ontwikkelen.
- Het lidmaatschap, de gedragscode, de programma’s en de activiteiten bij de BAPP onderschrijven en bevorderen.